zondag 8 november 2009

Kroniek van een squash addict


Zondagochtend 10u... na een zwaar weekendje met veel te veel stappen/dansen en veel te weinig slaap, trek ik mijn ogen open... Wat staat vandaag nu weer op programma? Niets speciaals... lekker rustig aan... Hoewel, deze namiddag om 17u interclub tegen.. de Recrean! Al blij dat ik gisteren Bob(bette) van dienst was (om nog maar niet te spreken van de grootschalige controle deze nacht aan rondpunt van Leupegem).
Vlug een douchke en kids gaan halen, die we ganse weekend bij schoonouders gedropt hebben. En oh ja, deze middag moet er natuurlijk ook gegeten worden... Om in de mood te komen, gaan we even langs bij onze trouwe sponsor van de dames-ploeg; de altijd welgezinde slager Kurt uit de Ninoofsesteenweg! Blijkt onze coach daar toch ook wel net te zijn! Na wat zondagochtendmopjes, tijd om de banden met de sponsor aan te halen, dus vertel ik hem fier dat onze damesploeg dit jaar een serieuze verjongingskuur ondergaan heeft! Waarop Kurt lakoniek antwoordt dat hij op de foto zag dat er toch ook nog wel veteranen (!!!!????) meespelen! En waarop onze coach onbedaarlijk begint te lachen! (en later op de avond mijn medespeelsters trouwens ook - ik zelf snap nog steeds niet wat grappig was aan die opmerking! :)). Enfin, genoeg gepor op een late zondagmiddag om er dus 200% voor te gaan! En trouwens voor de eerste keer in mijn competitie-geschiedenis ook eens echt geluisterd naar onze coach! (was te moe om tegendraads te zijn... :)).
Na afloop brainstorming met la jeunesse over de kwalificaties van onze toekomstige nieuwe coach.... Mmmm wat die nieuwe gsm's tegenwoordig allemaal als achtergrond hebben....Dan gaan we er in de toekomst geen 200% maar 300% voor! Enne... het wordt bij de dames een nieuwe traditie (toch zeker als Jolien van de partij is) om telkens minstens 1 nieuw woord aan onze woordenschat toe te voegen en deze keer was het het eer aan een nieuwe squashter/supporter, die met het memorabele woord 'Bamboe-lippen' (neen neen - echt geen Bambi-lippen!!!) naar huis getrokken is!
Oh ja, enne voor wie wil weten hoe de wedstrijden zelf verlopen zijn: volgende keer gewoon ook zelf komen supporteren en dan maak je live alles mee!!!


Patricia Laevens

4 opmerkingen:

beele zei

oh ja, btw... de dames hebben 2-1 gewonnen tegen Recrean!!
jihaaaaa!!!!

Yves zei

Zo'n wedstrijdverslagen wil ik de komende maanden op maandagochtend nog wel lezen. En als de knie het toelaat kom ik wel eens supporteren ook...
Groeten Yves

Bart zei

'Toekomstige nieuwe coach' ??? Moet ik beginnen vrezen voor mijn job? :-)

Yves zei

Neen hoor, want vooral dat 'tonen hoe het moet' zal mij niet gauw weer lukken... noodgedwongen en jammer genoeg... :-(
Groetjes.