zondag 20 september 2009

Dames uitwedstrijd to Keep fit in Wevelgem



Vrijdagavond, 18 september,

Klaar voor de tocht naar Wevelgem! Isabel, Sophie en ikzelf (Marie) waren er helemaal klaar voor, of toch ongeveer ;-).

Met de goeie moed van Seba zagen we het helemaal zitten, tot we eenmaal daar aangekomen waren. Het bleek toch niet zo heel simpel te zullen worden. Maar met de goeie sfeer kon dat ons allemaal niet deren en zo begon Isabel als eerste, met de big smile en volle goesting. In de eerste set liep ze wat achterstand op maar wist toch telkens mee te blijven spelen, jammer genoeg verloor ze de eerste set met 5-11. De tweede set beloofde spannend te worden, Isabel smeet haar volledig en kwam zelfs enkele keren op voorsprong, de 2 waren aan mekaar gewaagd. Maar ook dit keer wist haar tegenstandster haar te verslaan, en zo eindigde de 2e set op een mooie 9-11. De 3e set werd jammer genoeg niet zo spannend als de 2e, en Beele moest het onderspit delven met 0-3.

Dat kon de sfeer echter niet bederven, Beele bleef optimistisch en stoomde Sophie klaar voor haar match. Sophie begon haar match met al meteen een grote tegenslag, haar kniesteun bleek stuk en dus moest ze proberen zonder te spelen, wat niet al te eenvoudig was. Haar tegenspeelster was op de koop toe behoorlijk ‘en forme’. Sophie deed duidelijk haar best, maar de pijnlijke knie weerhield haar ervan om volop voor elke bal te gaan, en dus eindigde de 1e set op 2-11. Sophie verbeet de pijn en begon de 2e set met volle moed, maar ook dit keer was de knie een fameuze stoorzender en haar tegenspeelster was een zware tegenpartij. De 2e set eindigde op 1-11 en ook de 3e eindigde op dezelfde score. Toch waren we het ermee eens dat Sophie zeer goed gespeeld had, ondanks haar knie.

Als laatste was ik dan uiteindelijk aan de beurt, ook voor mij leek het heel moeilijk te worden. Maar zwaar aangemoedigd door Beele en Sophie besloot ik ervoor te gaan. Het werd een zware partij en de 1e set moest ik afgeven met 4-11. Weer volledig opgepept door Beele begon de 2eset, maar daar maakte ik geen enkele kans en de 2e set eindigde op 2-11. Aangezien ik niet van plan om ook de 3e set zo vlug af te geven, pushte ik mezelf helemaal tot het uiterste en zo kon ik dan toch de 3e set goed meespelen, maar ook dit keer bleek mijn tegenstandster sterker, 6-11 was de uitslag van de 3e set.


De goeie sfeer die tussen alle speelster hing, deed ons echter vlug onze nederlaag vergeten, en breed lachend werden nog enkele foto’s genomen met iedereen samen, met het fototoestel van onze Beele. Nog leuker werd het toen we een zalig bord spaghetti voorgeschoteld kregen. Wevelgem was sterk, en qua sympathie mochten ze er ook best wezen! Op de terugweg reden we ook nog eventjes langs Chloë met de klapdeurtjes, een kennis van Seba ;-).


Groetjes van uw verslaggeefster!!



7 opmerkingen:

Jean zei

Ja hallo, verslag met foto's en al. Waw, je moet soms lang wachten op de verslagen maar als ze er zijn, zijn ze wel af! ;)

Séba zei

Nice verslagje dames....jammer van't resultaat, ma da komt wel in orde.
Btw, Serena niet gezien ?

Yves zei

Tof; mooi verslag (smaakt naar méér, Marieke!) en tussen de regels door lees ik "toffe sfeer".
That's the spirit, girls!!
Ik kom op één van jullie volgende wedstrijden beslist eens kijken!
Groeten, Yves

beele zei

@séba: neen, serena was verhinderd en kon er niet geraken :p

Jean zei

Amai, gij hebt toch goeie ogen ze Yves. Ik heb dat hier tot het maximum vergroot en ik heb nergens "toffe sfeer" gevonden...

Of ik snap hem weer niet... ;)

elien & dimi zei

Mooi verslagje.
Ik zie een toekomst als verslaggeefster ter plaatse. Elke match meegaan en een artikel schrijven, of live op ' radio squash ronse', met fotoreportages, enz...
of gaat dit te ver?!?

elien & dimi zei

Om jullie voor te zijn;
Fotoreportages in ons krantje, niet op de radio uiteraard